Kürtaj, şartlar yerine geldiği taktirde caiz, aksi hallerde haram olur.
Bu şartlar;
- Çocuğun doğumu sebebiyle anne hayatının tehlikede olması,
- Çocuğun tecavüz ile hasıl olması,
- Doğduğunda azgın kâfirler içinde kalması …
Geçim darlığı özür değildir. 40 günü geçmiş bir çocuğu aldırmak caiz değildir.
“Nefs” ile “Ruh” farklı şeylerdir. Hadis-i şerifte;
“Sizden birinizin yaratılışı annesinin karnında 40 günde toplanır. Sonra onda bunun gibi ‘alaka’ olur.¨ Sonra yine bunun gibi ‘mudğa’ olur. Sonra ona melek gönderilir ve kendisine ruh üflenir.…” (Müslim) buyuruluyor.
Çocuk anne karnına düştüğü andan i’tibaren canlıdır ve inkişaf halindedir. Ruh verilmeden evvel 40 güne kadar büyümeğe devam eden ise nefs’tir. Yâni çocuk anne karnına düştüğü andan i’tibaren canlı hükmündedir. Varlığın bidayetindedir. Hasılı bunu bozmak ve imhâ etmek cinayettir.